Garanti og returret
Garanti
Ud over dine lovfæstede rettigheder som forbruger yder Altaterra Ltd 3 (tre) års garanti på alle VELUX produkter, der købes gennem denne gardinshop. Garantibestemmelserne påvirker på ingen måde dine lovfæstede rettigheder.
Vi yder 2 (to) års garanti på alle ITZALA produkter, som du køber gennem denne gardinshop.
Ret til fortrydelse
Du har som forbruger retmæssig ret til at trække dig ud af kontrakten inden for fjorten (14) dage uden at give nogen grund.
Fortrydelsesfristen udløber fjorten (14) dage efter den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, ud over fragtmanden, på dine vegne kommer i fysisk besiddelse af varerne eller – hvis salgsaftalen omfatter flere varer, som du har bestilt på én gang, og som vi leverer i flere omgange – fjorten (14) dage efter den dag, hvor du eller en af dig udpeget tredjepart, ud over fragtmanden, på dine vegne kommer i fysisk besiddelse af den sidste vare.
For at gøre brug af din fortrydelsesret skal du skriftligt og utvetydigt informere os (se kontaktoplysninger herunder) om din beslutning om at annullere aftalen (helst via e-mail, men også gerne via brev eller fax). Du kan også benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Vores e-mail-adresse er customerservices@Itzala.com
For at vi skal kunne identificere din bestilling i forbindelse med at du vælger at gøre brug af din fortrydelsesret, bedes du angive dit navn og dine kontaktoplysninger (adresse, telefonnummer og e-mail-adresse), bestillingsnummer og de varer i salgsaftalen, som du ønsker at annullere.
For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du afsender din meddelelse om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, inden fortrydelsesfristen er udløbet. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Følger ved brug af retten til fortrydelse
Hvis du vil fortryde dit køb, tilbagebetaler vi det fulde beløb, som vi har modtaget fra dig, inklusive fragtomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger, i de tilfælde hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Du vil få dine penge tilbage uden unødvendige forsinkelser og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi foretager tilbagebetalingen til det samme betalingsmiddel, som du anvendte til den oprindelige transaktion, medmindre der udtrykkeligt er indgået en anden aftale. Under alle omstændigheder kommer du ikke til at betale nogen gebyrer i forbindelse med en sådan tilbagebetaling.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis du afslutter kontrakten af en eller anden grund efter at produkter er afsendt til dig eller du har modtaget dem, skal du returnere dem til os. For information om returnering af produkterne bedes du kontakte os på e-mail på customerservices@itzala.com.
Du skal sende eller aflevere varerne til os på følgende adresse:
Altaterra Ltd.
Petofi Sándor str. 36/B.
HU-9444 Fertoszentmiklós
Ungarn
Tlf.: +3617015088
Fax 00 36 99 536 500
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du skal selv stå for de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne.
Du er kun ansvarlig for forringelse af varernes værdi, hvis de er blevet håndteret i et omfang, der overstiger, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv stå for de omkostninger, der er forbundet med at returnere varerne og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Du er kun ansvarlig for forringelse af varernes værdi, hvis de er blevet håndteret i et omfang, der overstiger, hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og funktion.
Vores vurdering af forringelse af varernes værdi
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Fortrydelsesformular
Fortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Altaterra Ltd.
Adresse:
Petofi Sándor str. 36/B.
Postnr. og by:
HU-9444 Fertoszentmiklós, Ungarn
E-mail: customerservices@Itzala.com
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Ordrenummer:
________________________________________
Årsag til fortrydelse af køb
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Foretrukken afhentningsdato (til arrangering af afhentning af ordren)
___________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Download fortrydelsesformular